130423

Jag känner att min träning har gått åt skogen lite nu senaste sju dagarna, förra veckan hade jag sån grov träningsvärk i ben och rumpa så tränade inte på tre dagar pga smärta, sen blev det för mycket festligheter till helgen så då blev det heller ingen träning. Intro på nya jobbet inom hemtjänsten nu igår så som tidigare nämnt, och skippade då träningen också för att inte göra av med all min energi innan arbetet - eftersom jag inte visste hurvida trött jag skulle vara efter första dagen. Jag planerar vara åter med träningen på torsdag faktiskt.
 
Men på tal om just första dagen, det var väldigt (lite för) slappt. Fick i princip bara titta på trots att jag erbjöd mig hjälpa till, men hur som helst så var det mycket nytt, många nya ansikten, många namn, många lägenheter, många rutiner etc så jag har en hel del att lära mig.
 
Idag jobbade jag 07.00-15.00 och det var mer hjälpa till idag, fick utföra vissa uppgifter själv och jag har börjat lära mig namn på både personal och vårdtagare vilket är jätteskönt och underlättar jättemycket. Detta skall nog reda sig, tänker jag.
 
Imorgon jobbar jag 07.00-16.00 och på torsdag 07.00-14.00 och tänkte därför att jag kör på träningen då, eftersom jag slutar så pass tidigt och går av veckan med arbete då dessutom. Vill absolut inte tappa träningen, saknar den som tusan!
 
Allmänt | |
Upp